آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان رضوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد بلوغ ایران در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای رئیسی: افز‌ایش سرعت اینترنت در اولویت کار دولت قرار دارد | حتی برای کسانی که گیم انجام می‌دهند نباید حال‌گیری پیش بیاید + فیلم پایداری تمامی زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز برگزاری انتخابات سناتور آمریکایی: اسرائیل به استاندارد‌های بشردوستانه پایبند باشد مقام حماس: اسرائیل از مذاکرات صلح به عنوان پوششی برای حمله به رفح استفاده می‌کند گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
سرخط خبرها

ترامپ: لطفا رای بدهید

  • کد خبر: ۲۱۵۶۶۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
ترامپ: لطفا رای بدهید
رئیس جمهور سابق آمریکا و جدی ترین رقیب جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور در روز «سه شنبه بزرگ» از مردم آمریکا خواست رای بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، دونالد ترامپ روز سه شنبه به وقت محلی پنجم مارس پس از پیروزی در دادگاه و تایید صلاحیتش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در همه ایالت ها گفت: «سه شنبه بزرگ، واقعا مهم است. لطفا از منزل خارج شوید و رای دهید.»

 پنجم مارس، بزرگترین روز مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است زیرا ۱۶ ایالت در رقابت‌هایی که «سه شنبه بزرگ» یا «سوپر سه‌شنبه» نام گرفته است، برای تعیین نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امسال (نوامبر ۲۰۲۴) رای می‌دهند.

رای گیری در سه شنبه بزرگ میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و جنجالی آمریکا و نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل است تا جمهوریخواهان یکی از این دو نفر را برای نامزد دموکرات ها تعیین کنند.

در این روز، ۸۷۴ رای از مجموع ۲ هزار و ۴۲۹ رای در کنگره نهایی در مشخص خواهد شد و معمولا نتیجه انتخابات سه‌شنبه بزرگ، تعیین کننده برنده احتمالی رقابت است.

هم اکنون، ترامپ با ۱۲۲ رای در کنگره در مقابل ۲۴ رای نیکی هیلی، پیشتاز است.

انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۴) یک لحظه حیاتی برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور است که به ترتیب رقبای اصلی برای نامزدی ریاست جمهوری دموکرات و جمهوری خواه خواهند بود.

از آنجایی که بیشترین تعداد نمایندگان در روز سه شنبه بزرگ شرکت می کنند، عملکرد قوی بایدن و ترامپ آنها را به نامزدی حزبشان بسیار نزدیک تر می کند.

ترامپ بر این رقابت تسلط دارد و نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به عنوان آخرین رقیب اصلی بایدن در این رقابت، تلاش می کند حضور خود را در صحنه حفظ کند. او در انتخابات مقدماتی ۲۷ فوریه در میشیگان بیش از ۴۰ درصد کمتر از ترامپ رای آورد.

هیلی حتی در ایالت خود یعنی کارولینای جنوبی که دو بار به عنوان فرماندار آن انتخاب شده بود، با بیش از ۲۰ درصد اختلاف با ترامپ، شکست خورد.

در حالی که این رقابت انتخاباتی وارد سه شنبه بزرگ می شود، بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، به نظر می‌رسد این شرایط برای ترامپ ساخته شده است تا بتواند برتری قاطعی بر هیلی به دست آورد. تیم ترامپ فشار زیادی بر هیلی آورده است تا از بازی خارج شود و یک پیروزی بزرگ دیگر می تواند یک امتیاز مهم به نفع آنها باشد.

هیلی مقدار حمایت مالی قابل توجهی برای کارزار انتخاباتی خود بدست آورده و گفته است تا زمان برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ماه ژوئیه در رقابت باقی خواهد ماند، تا شاید نمایندگان با توجه به مشکلات قانونی ترامپ، نامزد دیگری را انتخاب کنند.

داوطلبان نامزدی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا، از بیش از یک سال قبل از انتخابات نوامبر به تدریج خود را برای نامزدی معرفی می‌کنند.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->